Welkom op de website van Stichting Bolswards Historie

Wij nodigen u graag uit om via deze site kennis te nemen van de vele facetten waar de Stichting zich voor inzet en bevelen u zeker het bekijken van het beeldmateriaal onder Archief aan. Iedere week worden er honderd foto's toegevoegd. Inmiddels staan er ruim 400 foto's op de site.

Heeft u zelf oude foto's van of over Bolsward? Wij scannen ze graag voor u in! Stichting Bolswards Historie kent een eigen ruimte waar u foto's documenten en boeken van en over Bolsward kunt bekijken. Het adres is Marktplein 1 (boven de bibliotheek). Wij zijn geopend op vrijdag van 14.00 uur tot 16.30 uur.

Het beeldmateriaal is samengesteld door de Werkgroep Archieven welke onder auspiciën van de Stichting functioneert. Een verzoek aan mensen, die spullen van dierbaren moeten opruimen: a.u.b. denk aan onze werkgroep wanneer u schijnbaar waardeloze spullen moet ruimen.

De nieuwsbrieven zijn onlangs toegevoegd aan deze site. Deze kunt u vinden onder het kopje 'Archief'.

Onze stichting werkt conform een privacyprotocol. Het privacyprotocol wordt op verzoek aan u verstrekt.

Bolsward, voorbij maar niet vergeten

Nu verkrijgbaar via Stichting Bolswards Historie en het Boekhuis in Bolsward.

Bolsward, voorbij maar niet vergetenauteur Peter Mulder

In deze tweede uitgave van de Stichting Bolswards Historie laat Peter Mulder een aantal (oud-) Bolswarders aan het woord, die in de loop der jaren gereageerd hebben op artikelen die verschenen in het Bolswards Nieuwsblad. Deze artikelenreeks was getiteld ”Bolswarder Zaken” en werd geschreven door Peter Mulder. Deze artikelen werden gepubliceerd in de periode november 2007 tot maart 2015.

Het boek biedt een prachtig beeld van de Bolswarder gemeenschap in de lange twintigste eeuw. De eigen beleefde verhalen van de inzenders en hun beschrijving van mensen en gebeurtenissen, zullen bij vele Bolswarders ook nu nog dierbare herinneringen oproepen.

Voor verdere informatie:
Stichting Bolswards Historie
Telefoonnummer secretaris: 0515-572217 of 06-53145716

Oudheidkamer

Word nu donateur!

Magazine Bolswards Historie

Documentatie

Boek Hendricus Beekhuis 1872 - 1959

Onze website is dynamisch en wordt nog steeds bewerkt...

Beste bezoeker, momenteel wordt er nog steeds gewerkt aan onze website. Hierdoor kan het voorkomen dat er bepaalde informatie ontbreekt of nog moet worden aangevuld.

Heeft u zelf ideeën of informatie over historisch Bolsward? Dan kunt u deze mailen naar info@stichtingbolswardshistorie.nl