Welkom op de website van Stichting Bolswards Historie

Wij nodigen u graag uit om via deze site kennis te nemen van de vele facetten waar de Stichting zich voor inzet en bevelen u zeker het bekijken van het beeldmateriaal onder Archief aan. Iedere week worden er honderd foto's toegevoegd. Inmiddels staan er ruim 400 foto's op de site.

Heeft u zelf oude foto's van of over Bolsward? Wij scannen ze graag voor u in! Stichting Bolswards Historie kent een eigen ruimte waar u foto's documenten en boeken van en over Bolsward kunt bekijken. Het adres is Marktplein 1 (boven de bibliotheek). Wij zijn geopend op vrijdag van 14.00 uur tot 16.30 uur.

Het beeldmateriaal is samengesteld door de Werkgroep Archieven welke onder auspiciën van de Stichting functioneert. Een verzoek aan mensen, die spullen van dierbaren moeten opruimen: a.u.b. denk aan onze werkgroep wanneer u schijnbaar waardeloze spullen moet ruimen.

De nieuwsbrieven zijn onlangs toegevoegd aan deze site. Deze kunt u vinden onder het kopje 'Archief'.

Onze stichting werkt conform een privacyprotocol. Het privacyprotocol wordt op verzoek aan u verstrekt.

Schilderij "Salomons oordeel"

Word nu donateur!

Magazine Bolswards Historie

Documentatie

Boeken

Facebook pagina 'Och heden juh, Bolsward!'

In de vorige nieuwsbrief attendeerden wij u al op de Facebookpagina: “Och heden juh, Bolsward!”. Daarop worden veel herinneringen en foto’s van en over Bolsward gedeeld. Nu heeft niet iedereen een account op Facebook, terwijl het voor echte (oud)Bolswarders een prachtige nostalgische verzamelplaats is. In overleg met de eigenaar van het account hebben wij nu ook de mogelijkheid om via onze website kennis te nemen van de verhalen en foto’s. Daarvoor dient u naar onze site: www.stichtingbolswardshistorie.nl te gaan. Links onderaan op de homepagina klikt u op het facebook-symbool en ziedaar: Och heden juh!